Steamworks shared что за папка
Перейти к содержимому

Steamworks shared что за папка

  • автор:

Steamworks shared что за папка

вообщем находится в папке common,где собственно находятся все игры.Но в ней данная папка(steamworks shared) такой игры я не качал,да и нет у меня такой.У меня есть предположение,что там хранятся файлы карт из мастерской.Но я хочу удостовериться. Каспер вроде ничего не видит(лицензия активна).Поэтому решил спросить на форуме,может кто знает точно,что это за папка

Автор сообщения: Allozorro:
Это не игра. Это распространяемые пакеты vc++, DirectX, .NET Framework и т.д.
Сообщения 1 – 9 из 9

Автор темы посчитал это сообщение ответом на свой вопрос.

1 апр. 2019 в 5:23
Это не игра. Это распространяемые пакеты vc++, DirectX, .NET Framework и т.д.
1 апр. 2019 в 5:28
Автор сообщения: Allozorro
Это не игра. Это распространяемые пакеты vc++, DirectX, .NET Framework и т.д.

я понял,что это не игра,но у меня было предположение раз «Works» То это файлы с мастерской(у меня есть)поэтому предположение упало на мастерскую.

1 апр. 2019 в 5:29
Автор сообщения: Allozorro
Это не игра. Это распространяемые пакеты vc++, DirectX, .NET Framework и т.д.

а так,спасибо за ответ.
1 апр. 2019 в 5:42
Автор сообщения: Rick Grimes

я понял,что это не игра,но у меня было предположение раз «Works» То это файлы с мастерской(у меня есть)поэтому предположение упало на мастерскую.

Мастерская — это workshop, а не steamworks.
1 апр. 2019 в 5:44
Автор сообщения: Gorynych
Мастерская — это workshop, а не steamworks.

ну мало-ли как стим начнет извращать свои названия в папках
1 апр. 2019 в 5:49
Автор сообщения: Rick Grimes

вообщем находится в папке common,где собственно находятся все игры.Но в ней данная папка(steamworks shared) такой игры я не качал,да и нет у меня такой.У меня есть предположение,что там хранятся файлы карт из мастерской.Но я хочу удостовериться. Каспер вроде ничего не видит(лицензия активна).Поэтому решил спросить на форуме,может кто знает точно,что это за папка

Steamworks shared что за папка

Функции для чтения, записи и предоставления доступа к файлам, которые могут удалённо храниться в Steam Cloud.

Подробно они описаны в разделе «Steam Cloud».

Функции-члены

Функции-члены ISteamRemoteStorage вызываются с помощью глобальной функции доступа SteamRemoteStorage() .

BeginFileWriteBatch

bool BeginFileWriteBatch( );

Use this along with EndFileWriteBatch to wrap a set of local file writes/deletes that should be considered part of one single state change. For example, if saving game progress requires updating both savegame1.dat and maxprogress.dat , wrap those operations with calls to BeginFileWriteBatch and EndFileWriteBatch .

These functions provide a hint to Steam which will help it manage the app’s Cloud files. Using these functions is optional, however it will provide better reliability.

Note that the functions may be used whether the writes are done using the ISteamRemoteStorage API, or done directly to local disk (where AutoCloud is used).

Возвращает: bool
true if the write batch was begun, false if there was a batch already in progress.

CommitPublishedFileUpdate

SteamAPICall_t CommitPublishedFileUpdate( PublishedFileUpdateHandle_t updateHandle );

Название Тип Описание
updateHandle PublishedFileUpdateHandle_t

Deprecated — Only used with the deprecated RemoteStorage based Workshop API.

Возвращаемые значения: SteamAPICall_t to be used with a RemoteStorageUpdatePublishedFileResult_t call result.

CreatePublishedFileUpdateRequest

PublishedFileUpdateHandle_t CreatePublishedFileUpdateRequest( PublishedFileId_t unPublishedFileId );

Название Тип Описание
unPublishedFileId PublishedFileId_t

Deprecated — Only used with the deprecated RemoteStorage based Workshop API.

DeletePublishedFile

SteamAPICall_t DeletePublishedFile( PublishedFileId_t unPublishedFileId );

Название Тип Описание
unPublishedFileId PublishedFileId_t

Deprecated — Only used with the deprecated RemoteStorage based Workshop API.

Возвращает: SteamAPICall_t to be used with a RemoteStorageDeletePublishedFileResult_t call result.

EndFileWriteBatch

bool EndFileWriteBatch( );

Use this along with BeginFileWriteBatch — see that documentation for more details.

Возвращает: bool
true, if the write batch was ended, false if there was no batch already in progress.

EnumeratePublishedFilesByUserAction

SteamAPICall_t EnumeratePublishedFilesByUserAction( EWorkshopFileAction eAction, uint32 unStartIndex );

Название Тип Описание
eAction EWorkshopFileAction
unStartIndex uint32

Deprecated — Only used with the deprecated RemoteStorage based Workshop API.

EnumeratePublishedWorkshopFiles

SteamAPICall_t EnumeratePublishedWorkshopFiles( EWorkshopEnumerationType eEnumerationType, uint32 unStartIndex, uint32 unCount, uint32 unDays, SteamParamStringArray_t *pTags, SteamParamStringArray_t *pUserTags );

Название Тип Описание
eEnumerationType EWorkshopEnumerationType
unStartIndex uint32
unCount uint32
unDays uint32
pTags SteamParamStringArray_t *
pUserTags SteamParamStringArray_t *

Deprecated — Only used with the deprecated RemoteStorage based Workshop API.

EnumerateUserPublishedFiles

SteamAPICall_t EnumerateUserPublishedFiles( uint32 unStartIndex );

Название Тип Описание
unStartIndex uint32

Deprecated — Only used with the deprecated RemoteStorage based Workshop API.

EnumerateUserSharedWorkshopFiles

SteamAPICall_t EnumerateUserSharedWorkshopFiles( CSteamID steamId, uint32 unStartIndex, SteamParamStringArray_t *pRequiredTags, SteamParamStringArray_t *pExcludedTags );

Название Тип Описание
steamId CSteamID
unStartIndex uint32
pRequiredTags SteamParamStringArray_t *
pExcludedTags SteamParamStringArray_t *

Deprecated — Only used with the deprecated RemoteStorage based Workshop API.

EnumerateUserSubscribedFiles

SteamAPICall_t EnumerateUserSubscribedFiles( uint32 unStartIndex );

Название Тип Описание
unStartIndex uint32

Deprecated — Only used with the deprecated RemoteStorage based Workshop API.

FileDelete

bool FileDelete( const char *pchFile );

Название Тип Описание
pchFile const char * Имя удаляемого файла.

Deletes a file from the local disk, and propagates that delete to the cloud.

This is meant to be used when a user actively deletes a file. Use FileForget if you want to remove a file from the Steam Cloud but retain it on the users local disk.

When a file has been deleted it can be re-written with FileWrite to reupload it to the Steam Cloud.

Возвращает: bool
true, if the file exists and has been successfully deleted; otherwise, false if the file did not exist.

FileExists

bool FileExists( const char *pchFile );

Название Тип Описание
pchFile const char * Имя файла.

Checks whether the specified file exists.

Возвращаемые значения: bool
true, if the file exists; otherwise, false.

FileFetch

bool FileFetch( const char *pchFile );

Название Тип Описание
pchFile const char *

Deprecated — PS3 Only.

Возвращает: bool

FileForget

bool FileForget( const char *pchFile );

Название Тип Описание
pchFile const char * Имя файла, который требуется забыть.

Deletes the file from remote storage, but leaves it on the local disk and remains accessible from the API.

When you are out of Cloud space, this can be used to allow calls to FileWrite to keep working without needing to make the user delete files.

How you decide which files to forget are up to you. It could be a simple Least Recently Used (LRU) queue or something more complicated.

Requiring the user to manage their Cloud-ized files for a game, while is possible to do, it is never recommended. For instance, «Which file would you like to delete so that you may store this new one?» removes a significant advantage of using the Cloud in the first place: its transparency.

Once a file has been deleted or forgotten, calling FileWrite will resynchronize it in the Cloud. Rewriting a forgotten file is the only way to make it persisted again.

Возвращаемые значения: bool
true if the file exists and has been successfully forgotten; otherwise, false.

FilePersist

bool FilePersist( const char *pchFile );

Название Тип Описание
pchFile const char *

Deprecated — PS3 Only.

Возвращаемые значения: bool

FilePersisted

bool FilePersisted( const char *pchFile );

Название Тип Описание
pchFile const char * Имя файла.

Checks if a specific file is persisted in the steam cloud.

Возвращаемые значения: bool
При успехе true, if the file exists and the file is persisted in the Steam Cloud.
false if FileForget was called on it and is only available locally.

FileRead

int32 FileRead( const char *pchFile, void *pvData, int32 cubDataToRead );

Название Тип Описание
pchFile const char * Имя прочитываемого файла.
pvData void * Буфер, в который копируется прочитанное. Он должен быть как минимум того же размера, который указан в cubDataToRead .
cubDataToRead int32 Число прочитываемых байтов. Обычно можно получить в GetFileSize или GetFileTimestamp.

Opens a binary file, reads the contents of the file into a byte array, and then closes the file.

ВНИМАНИЕ: This is a synchronous call and as such is a will block your calling thread on the disk IO, and will also block the SteamAPI, which can cause other threads in your application to block. To avoid «hitching» due to a busy disk on the client machine using FileReadAsync, the asynchronous version of this API is recommended.

Возвращает: int32
The number of bytes read.

Returns 0 if the file doesn’t exist or the read fails.

FileReadAsync

SteamAPICall_t FileReadAsync( const char *pchFile, uint32 nOffset, uint32 cubToRead );

Название Тип Описание
pchFile const char * Имя прочитываемого файла.
nOffset uint32 Сдвиг, откуда начать чтение файла (в байтах). 0, если вы хотите прочесть файл одним фрагментом.
cubToRead uint32 Число прочитываемых байтов, начиная с nOffset .

Starts an asynchronous read from a file.

The offset and amount to read should be valid for the size of the file, as indicated by GetFileSize or GetFileTimestamp.

  • Вы попытались прочесть недопустимый путь или имя файла. Поскольку Steam Cloud — кроссплатформенная система, у файлов должны быть действительные имена для всех поддерживаемых ОС и файловых систем. См. статью «Именование файлов, путей и пространств имен» в документации Microsoft.
  • Файл не существует.
  • cubDataToRead
  • Комбинация [[code-inline]pvData

Upon completion of the read request you will receive the call result, if the value of m_eResult within the call result is k_EResultOK you can then call FileReadAsyncComplete to read the requested data into your buffer. The hReadCall parameter should match the return value of this function, and the amount to read should generally be equal to the amount requested as indicated by m_nOffset and m_cubRead .

FileReadAsyncComplete

bool FileReadAsyncComplete( SteamAPICall_t hReadCall, void *pvBuffer, uint32 cubToRead );

Название Тип Описание
hReadCall SteamAPICall_t Дескриптор результата вызова, полученный из RemoteStorageFileReadAsyncComplete_t.
pvBuffer void * Буфер, в который копируется прочитанное.
cubToRead uint32 Число копируемых байтов. Обычно это значение m_cubRead из RemoteStorageFileReadAsyncComplete_t.

Copies the bytes from a file which was asynchronously read with FileReadAsync into a byte array.

This should never be called outside of the context of a RemoteStorageFileReadAsyncComplete_t call result.

Возвращает: bool
true, if the file was successfully read.

  • Дескриптор, переданный в hReadCall , недопустим.
  • Чтение не удалось, как отражено в m_eResult в RemoteStorageFileReadAsyncComplete_t, вам не следовало отправлять этот вызов.
  • Буфер в pvBuffer недостаточен.

FileShare

SteamAPICall_t FileShare( const char *pchFile );

Название Тип Описание
pchFile const char *

Возвращает: SteamAPICall_t to be used with a RemoteStorageFileShareResult_t call result.

FileWrite

bool FileWrite( const char *pchFile, const void *pvData, int32 cubData );

Название Тип Описание
pchFile const char * Имя записываемого файла.
pvData const void * Записываемые в файл байты.
cubData int32 Число записываемых в файл байтов. Обычно размер pvData .

Creates a new file, writes the bytes to the file, and then closes the file. If the target file already exists, it is overwritten.

ВНИМАНИЕ: This is a synchronous call and as such is a will block your calling thread on the disk IO, and will also block the SteamAPI, which can cause other threads in your application to block. To avoid «hitching» due to a busy disk on the client machine using FileWriteAsync, the asynchronous version of this API is recommended.

Возвращаемые значения: bool
true, if the write was successful.

  • Размер файла, который вы пытаетесь записать, превышает 100 МиБ, что определено в k_unMaxCloudFileChunkSize.
  • cubData меньше, чем 0.
  • pvData равен NULL.
  • Вы попытались записать недопустимый путь или имя файла. Поскольку Steam Cloud — кроссплатформенная система, у файлов должны быть действительные имена для всех поддерживаемых ОС и файловых систем. См. статью «Именование файлов, путей и пространств имен» в документации Microsoft.
  • Превышен допустимый размер хранилища в Steam Cloud. У пользователя могло закончиться пространство, либо у него слишком много файлов.
  • Steam не удалось записать на диск, папка может быть предназначена только для чтения.

FileWriteAsync

SteamAPICall_t FileWriteAsync( const char *pchFile, const void *pvData, uint32 cubData );

Название Тип Описание
pchFile const char * Имя записываемого файла.
pvData const void * Записываемые в файл байты.
cubData uint32 Число записываемых в файл байтов. Обычно размер pvData .

Creates a new file and asynchronously writes the raw byte data to the Steam Cloud, and then closes the file. If the target file already exists, it is overwritten.

  • Размер файла, который вы пытаетесь записать, превышает 100 МиБ, что определено в k_unMaxCloudFileChunkSize.
  • cubData меньше, чем 0.
  • pvData равен NULL.
  • Вы попытались записать недопустимый путь или имя файла. Поскольку Steam Cloud — кроссплатформенная система, у файлов должны быть действительные имена для всех поддерживаемых ОС и файловых систем. См. статью «Именование файлов, путей и пространств имен» в документации Microsoft.
  • Превышен допустимый размер хранилища в Steam Cloud. У пользователя могло закончиться пространство, либо у него слишком много файлов.

FileWriteStreamCancel

bool FileWriteStreamCancel( UGCFileWriteStreamHandle_t writeHandle );

Название Тип Описание
writeHandle UGCFileWriteStreamHandle_t Поток записи, который требуется отменить.

Cancels a file write stream that was started by FileWriteStreamOpen.

This trashes all of the data written and closes the write stream, but if there was an existing file with this name, it remains untouched.

Возвращает: bool

FileWriteStreamClose

bool FileWriteStreamClose( UGCFileWriteStreamHandle_t writeHandle );

Название Тип Описание
writeHandle UGCFileWriteStreamHandle_t Поток записи, который требуется закрыть.

Closes a file write stream that was started by FileWriteStreamOpen.

This flushes the stream to the disk, overwriting the existing file if there was one.

Возвращает: bool
true, if the file write stream was successfully closed, the file has been committed to the disk.
false, if writeHandle is not a valid file write stream.

FileWriteStreamOpen

UGCFileWriteStreamHandle_t FileWriteStreamOpen( const char *pchFile );

Название Тип Описание
pchFile const char * Имя записываемого файла.

Creates a new file output stream allowing you to stream out data to the Steam Cloud file in chunks. If the target file already exists, it is not overwritten until FileWriteStreamClose has been called.

To write data out to this stream you can use FileWriteStreamWriteChunk, and then to close or cancel you use FileWriteStreamClose and FileWriteStreamCancel respectively.

  • Вы попытались записать недопустимый путь или имя файла. Поскольку Steam Cloud — кроссплатформенная система, у файлов должны быть действительные имена для всех поддерживаемых ОС и файловых систем. См. статью «Именование файлов, путей и пространств имен» в документации Microsoft.
  • Превышен допустимый размер хранилища в Steam Cloud. У пользователя могло закончиться пространство, либо у него слишком много файлов.

FileWriteStreamWriteChunk

bool FileWriteStreamWriteChunk( UGCFileWriteStreamHandle_t writeHandle, const void *pvData, int32 cubData );

Название Тип Описание
writeHandle UGCFileWriteStreamHandle_t Поток записи файла, в который требуется записывать.
pvData const void * Записываемые в поток данные.
cubData int32 Размер pvData в байтах.

Writes a blob of data to the file write stream.

Возвращаемые значения: bool
true, if the data was successfully written to the file write stream.
false if writeHandle is not a valid file write stream, cubData is negative or larger than k_unMaxCloudFileChunkSize, or the current user’s Steam Cloud storage quota has been exceeded. They may have run out of space, or have too many files.

GetCachedUGCCount

int32 GetCachedUGCCount();

Возвращаемые значения: int32

GetCachedUGCHandle

UGCHandle_t GetCachedUGCHandle( int32 iCachedContent );

Название Тип Описание
iCachedContent int32

Returns: UGCHandle_t

GetFileCount

int32 GetFileCount();

Gets the total number of local files synchronized by Steam Cloud.

Used for enumeration with GetFileNameAndSize.

Возвращает: int32
The number of files present for the current user, including files in subfolders.

GetFileListFromServer

void GetFileListFromServer();
Deprecated — PS3 Only.

GetFileNameAndSize

const char * GetFileNameAndSize( int iFile, int32 *pnFileSizeInBytes );

Название Тип Описание
iFile int Индекс файла, должен быть между 0 и GetFileCount.
pnFileSizeInBytes int32 * Возвращает размер файла в байтах.

Gets the file name and size of a file from the index.

ВНИМАНИЕ: You must call GetFileCount first to get the number of files.

Возвращает: const char *
The name of the file at the specified index, if it exists. Returns an empty string («») if the file doesn’t exist.

Пример:

int32 fileCount = SteamRemoteStorage()->GetFileCount(); for ( int i = 0; i < fileCount; ++i ) < int32 fileSize; const char *fileName = SteamRemoteStorage()->GetFileNameAndSize( i, &fileSize ); // Do something with fileSize and fileName >

GetFileSize

int32 GetFileSize( const char *pchFile );

Название Тип Описание
pchFile const char * Имя файла.

Gets the specified files size in bytes.

Возвращает: int32
The size of the file in bytes. Returns0 if the file does not exist.

GetFileTimestamp

int64 GetFileTimestamp( const char *pchFile );

Название Тип Описание
pchFile const char * Имя файла.

Gets the specified file’s last modified timestamp in Unix epoch format (seconds since Jan 1st 1970).

Возвращает: int64
The last modified timestamp in Unix epoch format (seconds since Jan 1st 1970).

GetLocalFileChangeCount

int32 GetLocalFileChangeCount( );

Note: only applies to applications flagged as supporting dynamic Steam Cloud sync.

When your application receives a RemoteStorageLocalFileChange_t, use this method to get the number of changes (file updates and file deletes) that have been made. You can then iterate the changes using GetLocalFileChange.

Возвращает: int32
The number of local file changes that have occurred.

GetLocalFileChange

const char *GetLocalFileChange( int iFile, ERemoteStorageLocalFileChange *pEChangeType, ERemoteStorageFilePathType *pEFilePathType );

Note: only applies to applications flagged as supporting dynamic Steam Cloud sync.

After calling GetLocalFileChangeCount, use this method to iterate over the changes. The changes described have already been made to local files. Your application should take appropriate action to reload state from disk, and possibly notify the user.

For example: The local system had been suspended, during which time the user played elsewhere and uploaded changes to the Steam Cloud. On resume, Steam downloads those changes to the local system before resuming the application. The application receives an RemoteStorageLocalFileChange_t, and uses GetLocalFileChangeCount and GetLocalFileChange to iterate those changes. Depending on the application structure and the nature of the changes, the application could:

  • Re-load game progress to resume at exactly the point where the user was when they exited the game on the other device
  • Notify the user of any synchronized changes that don’t require reloading
  • etc
Название Тип Описание
iFile int32 Zero-based index of the change
pEChangeType ERemoteStorageLocalFileChange What happened to this file
pEFilePathType ERemoteStorageFilePathType Type of path to the file returned

Возвращаемые значения: const char *
The file name or full path of the file affected by this change. See comments on pEFilePathType above for more detail.

GetPublishedFileDetails

SteamAPICall_t GetPublishedFileDetails( PublishedFileId_t unPublishedFileId, uint32 unMaxSecondsOld );

Название Тип Описание
unPublishedFileId PublishedFileId_t
unMaxSecondsOld uint32

Deprecated — Only used with the deprecated RemoteStorage based Workshop API.

GetPublishedItemVoteDetails

SteamAPICall_t GetPublishedItemVoteDetails( PublishedFileId_t unPublishedFileId );

Название Тип Описание
unPublishedFileId PublishedFileId_t

Deprecated — Only used with the deprecated RemoteStorage based Workshop API.

GetQuota

bool GetQuota( uint64 *pnTotalBytes, uint64 *puAvailableBytes );

Название Тип Описание
pnTotalBytes uint64 * Returns the total amount of bytes the user has access to.
puAvailableBytes uint64 * Returns the number of bytes available.

Gets the number of bytes available, and used on the users Steam Cloud storage.

Возвращает: bool
This function always returns true.

GetSyncPlatforms

ERemoteStoragePlatform GetSyncPlatforms( const char *pchFile );

Название Тип Описание
pchFile const char * The name of the file.

Obtains the platforms that the specified file will syncronize to.

Возвращаемые значения: ERemoteStoragePlatform
Bitfield containing the platforms that the file was set to with SetSyncPlatforms.

GetUGCDetails

bool GetUGCDetails( UGCHandle_t hContent, AppId_t *pnAppID, char **ppchName, int32 *pnFileSizeInBytes, CSteamID *pSteamIDOwner );

Название Тип Описание
hContent UGCHandle_t
pnAppID AppId_t *
ppchName char **
pnFileSizeInBytes int32 *
pSteamIDOwner CSteamID *

Возвращает: bool

GetUGCDownloadProgress

bool GetUGCDownloadProgress( UGCHandle_t hContent, int32 *pnBytesDownloaded, int32 *pnBytesExpected );

Название Тип Описание
hContent UGCHandle_t
pnBytesDownloaded int32 *
pnBytesExpected int32 *

Возвращает: bool

GetUserPublishedItemVoteDetails

SteamAPICall_t GetUserPublishedItemVoteDetails( PublishedFileId_t unPublishedFileId );

Название Тип Описание
unPublishedFileId PublishedFileId_t

Deprecated — Only used with the deprecated RemoteStorage based Workshop API.

Возвращаемые значения: SteamAPICall_t to be used with a RemoteStorageGetPublishedItemVoteDetailsResult_t call result.

IsCloudEnabledForAccount

bool IsCloudEnabledForAccount();

Checks if the account wide Steam Cloud setting is enabled for this user; or if they disabled it in the Settings->Cloud dialog.

Ensure that you are also checking IsCloudEnabledForApp, as these two options are mutually exclusive.

Возвращаемые значения: bool
true if Steam Cloud is enabled for this account; otherwise, false.

IsCloudEnabledForApp

bool IsCloudEnabledForApp();

Checks if the per game Steam Cloud setting is enabled for this user; or if they disabled it in the Game Properties->Update dialog.

Ensure that you are also checking IsCloudEnabledForAccount, as these two options are mutually exclusive.

It’s generally recommended that you allow the user to toggle this setting within your in-game options, you can toggle it with SetCloudEnabledForApp.

Возвращает: bool
true, if Steam Cloud is enabled for this app; otherwise, false.

PublishVideo

SteamAPICall_t PublishVideo( EWorkshopVideoProvider eVideoProvider, const char *pchVideoAccount, const char *pchVideoIdentifier, const char *pchPreviewFile, AppId_t nConsumerAppId, const char *pchTitle, const char *pchDescription, ERemoteStoragePublishedFileVisibility eVisibility, SteamParamStringArray_t *pTags );

Название Тип Описание
eVideoProvider EWorkshopVideoProvider
pchVideoAccount const char *
pchVideoIdentifier const char *
pchPreviewFile const char *
nConsumerAppId AppId_t
pchTitle const char *
pchDescription const char *
eVisibility ERemoteStoragePublishedFileVisibility
pTags SteamParamStringArray_t *

Deprecated — Only used with the deprecated RemoteStorage based Workshop API.

Возвращаемые значения: SteamAPICall_t to be used with a RemoteStoragePublishFileProgress_t call result.

PublishWorkshopFile

SteamAPICall_t PublishWorkshopFile( const char *pchFile, const char *pchPreviewFile, AppId_t nConsumerAppId, const char *pchTitle, const char *pchDescription, ERemoteStoragePublishedFileVisibility eVisibility, SteamParamStringArray_t *pTags, EWorkshopFileType eWorkshopFileType );

Название Тип Описание
pchFile const char *
pchPreviewFile const char *
nConsumerAppId AppId_t
pchTitle const char *
pchDescription const char *
eVisibility ERemoteStoragePublishedFileVisibility
pTags SteamParamStringArray_t *
eWorkshopFileType EWorkshopFileType

Deprecated — Only used with the deprecated RemoteStorage based Workshop API.

Возвращает: SteamAPICall_t to be used with a RemoteStoragePublishFileProgress_t call result.

ResetFileRequestState

bool ResetFileRequestState();

Deprecated — PS3 Only.

Возвращает: bool

SetCloudEnabledForApp

void SetCloudEnabledForApp( bool bEnabled );

Название Тип Описание
bEnabled bool Enable (true) or disable (false) the Steam Cloud for this application?

Toggles whether the Steam Cloud is enabled for your application.

This setting can be queried with IsCloudEnabledForApp.

ВНИМАНИЕ: This must only ever be called as the direct result of the user explicitly requesting that it’s enabled or not. This is typically accomplished with a checkbox within your in-game options.

SetSyncPlatforms

bool SetSyncPlatforms( const char *pchFile, ERemoteStoragePlatform eRemoteStoragePlatform );

Название Тип Описание
pchFile const char * The name of the file.
eRemoteStoragePlatform ERemoteStoragePlatform The platforms that the file will be syncronized to.

Allows you to specify which operating systems a file will be synchronized to.

Use this if you have a multiplatform game but have data which is incompatible between platforms.

Files default to k_ERemoteStoragePlatformAll when they are first created. You can use the bitwise OR operator, «|» to specify multiple platforms.

Возвращает: bool
true if the file exists, otherwise false.

SetUserPublishedFileAction

SteamAPICall_t SetUserPublishedFileAction( PublishedFileId_t unPublishedFileId, EWorkshopFileAction eAction );

Название Тип Описание
unPublishedFileId PublishedFileId_t
eAction EWorkshopFileAction

Deprecated — Only used with the deprecated RemoteStorage based Workshop API.

SubscribePublishedFile

SteamAPICall_t SubscribePublishedFile( PublishedFileId_t unPublishedFileId );

Название Тип Описание
unPublishedFileId PublishedFileId_t

Устарело. Используется только с устаревшим API Мастерской, основанном на RemoteStorage.

UGCDownload

SteamAPICall_t UGCDownload( UGCHandle_t hContent, uint32 unPriority );

Название Тип Описание
hContent UGCHandle_t
unPriority uint32

Возвращаемые значения: SteamAPICall_t to be used with a RemoteStorageDownloadUGCResult_t call result.

UGCDownloadToLocation

SteamAPICall_t UGCDownloadToLocation( UGCHandle_t hContent, const char *pchLocation, uint32 unPriority );

Название Тип Описание
hContent UGCHandle_t
pchLocation const char *
unPriority uint32

Возвращает: SteamAPICall_t to be used with a RemoteStorageDownloadUGCResult_t call result.

UGCRead

int32 UGCRead( UGCHandle_t hContent, void *pvData, int32 cubDataToRead, uint32 cOffset, EUGCReadAction eAction );

Название Тип Описание
hContent UGCHandle_t
pvData void *
cubDataToRead int32
cOffset uint32
eAction EUGCReadAction

Возвращает: int32

UnsubscribePublishedFile

SteamAPICall_t UnsubscribePublishedFile( PublishedFileId_t unPublishedFileId );

Название Тип Описание
unPublishedFileId PublishedFileId_t

Deprecated — Only used with the deprecated RemoteStorage based Workshop API.

UpdatePublishedFileDescription

bool UpdatePublishedFileDescription( PublishedFileUpdateHandle_t updateHandle, const char *pchDescription );

Название Тип Описание
updateHandle PublishedFileUpdateHandle_t
pchDescription const char *

Deprecated — Only used with the deprecated RemoteStorage based Workshop API.

Возвращаемые значения: bool

UpdatePublishedFileFile

bool UpdatePublishedFileFile( PublishedFileUpdateHandle_t updateHandle, const char *pchFile );

Название Тип Описание
updateHandle PublishedFileUpdateHandle_t
pchFile const char *

Deprecated — Only used with the deprecated RemoteStorage based Workshop API.

Возвращает: bool

UpdatePublishedFilePreviewFile

bool UpdatePublishedFilePreviewFile( PublishedFileUpdateHandle_t updateHandle, const char *pchPreviewFile );

Название Тип Описание
updateHandle PublishedFileUpdateHandle_t
pchPreviewFile const char *

Deprecated — Only used with the deprecated RemoteStorage based Workshop API.

Возвращаемые значения: bool

UpdatePublishedFileSetChangeDescription

bool UpdatePublishedFileSetChangeDescription( PublishedFileUpdateHandle_t updateHandle, const char *pchChangeDescription );

Название Тип Описание
updateHandle PublishedFileUpdateHandle_t
pchChangeDescription const char *

Deprecated — Only used with the deprecated RemoteStorage based Workshop API.

Returns: bool

UpdatePublishedFileTags

bool UpdatePublishedFileTags( PublishedFileUpdateHandle_t updateHandle, SteamParamStringArray_t *pTags );

Название Тип Описание
updateHandle PublishedFileUpdateHandle_t
pTags SteamParamStringArray_t *

Deprecated — Only used with the deprecated RemoteStorage based Workshop API.

Возвращает: bool

UpdatePublishedFileTitle

bool UpdatePublishedFileTitle( PublishedFileUpdateHandle_t updateHandle, const char *pchTitle );

Название Тип Описание
updateHandle PublishedFileUpdateHandle_t
pchTitle const char *

Deprecated — Only used with the deprecated RemoteStorage based Workshop API.

Returns: bool

UpdatePublishedFileVisibility

bool UpdatePublishedFileVisibility( PublishedFileUpdateHandle_t updateHandle, ERemoteStoragePublishedFileVisibility eVisibility );

Название Тип Описание
updateHandle PublishedFileUpdateHandle_t
eVisibility ERemoteStoragePublishedFileVisibility

Deprecated — Only used with the deprecated RemoteStorage based Workshop API.

Возвращает: bool

UpdateUserPublishedItemVote

SteamAPICall_t UpdateUserPublishedItemVote( PublishedFileId_t unPublishedFileId, bool bVoteUp );

Название Тип Описание
unPublishedFileId PublishedFileId_t
bVoteUp bool

Deprecated — Only used with the deprecated RemoteStorage based Workshop API.

Возвращаемые значения: SteamAPICall_t to be used with a RemoteStorageUpdateUserPublishedItemVoteResult_t call result.

Обратные вызовы

These are callbacks which can be fired by calling SteamAPI_RunCallbacks. Many of these will be fired directly in response to the member functions of ISteamRemoteStorage .

RemoteStorageAppSyncedClient_t

Deprecated — PS3 only.

Название Тип Описание
m_nAppID AppId_t
m_eResult EResult
m_unNumDownloads int

RemoteStorageAppSyncedServer_t

Deprecated — PS3 only.

Название Тип Описание
m_nAppID AppId_t
m_eResult EResult
m_unNumUploads int

RemoteStorageAppSyncProgress_t

Deprecated — PS3 only.

Название Тип Описание
m_rgchCurrentFile char[k_cchFilenameMax] Current file being transferred
m_nAppID AppId_t App this info relates to
m_uBytesTransferredThisChunk uint32 Bytes transferred this chunk
m_dAppPercentComplete double Percent complete that this app’s transfers are
m_bUploading bool if false, downloading

RemoteStorageAppSyncStatusCheck_t

Deprecated — PS3 only.

Название Тип Описание
m_nAppID AppId_t
m_eResult EResult

RemoteStorageDeletePublishedFileResult_t

Deprecated — Only used with the deprecated RemoteStorage based Workshop API.

Название Тип Описание
m_eResult EResult Результат операции.
m_nPublishedFileId PublishedFileId_t

Связанные функции: DeletePublishedFile

RemoteStorageDownloadUGCResult_t

Название Тип Описание
m_eResult EResult Результат операции.
m_hFile UGCHandle_t The handle to the file that was attempted to be downloaded.
m_nAppID AppId_t ID of the app that created this file.
m_nSizeInBytes int32 The size of the file that was downloaded, in bytes.
m_pchFileName char[k_cchFilenameMax] The name of the file that was downloaded.
m_ulSteamIDOwner uint64 Steam ID of the user who created this content.

Связанные функции: UGCDownload, UGCDownloadToLocation

RemoteStorageEnumeratePublishedFilesByUserActionResult_t

Deprecated — Only used with the deprecated RemoteStorage based Workshop API.

Название Тип Описание
m_eResult EResult Результат операции.
m_eAction EWorkshopFileAction the action that was filtered on
m_nResultsReturned int32
m_nTotalResultCount int32
m_rgPublishedFileId PublishedFileId_t[k_unEnumeratePublishedFilesMaxResults]
m_rgRTimeUpdated uint32[k_unEnumeratePublishedFilesMaxResults]

Связанные функции: EnumeratePublishedFilesByUserAction

RemoteStorageEnumerateUserPublishedFilesResult_t

Deprecated — Only used with the deprecated RemoteStorage based Workshop API.

Название Тип Описание
m_eResult EResult Результат операции.
m_nResultsReturned int32
m_nTotalResultCount int32
m_rgPublishedFileId PublishedFileId_t[k_unEnumeratePublishedFilesMaxResults]

Связанные функции: EnumerateUserPublishedFiles, EnumerateUserSharedWorkshopFiles

RemoteStorageEnumerateUserSharedWorkshopFilesResult_t

Deprecated — Only used with the deprecated RemoteStorage based Workshop API.

Название Тип Описание
m_eResult EResult Результат операции.
m_nResultsReturned int32
m_nTotalResultCount int32
m_rgPublishedFileId PublishedFileId_t[k_unEnumeratePublishedFilesMaxResults]

RemoteStorageEnumerateUserSubscribedFilesResult_t

Deprecated — Only used with the deprecated RemoteStorage based Workshop API.

Название Тип Описание
m_eResult EResult The result of the operation.
m_nResultsReturned int32
m_nTotalResultCount int32
m_rgPublishedFileId PublishedFileId_t[k_unEnumeratePublishedFilesMaxResults]
m_rgRTimeSubscribed uint32[k_unEnumeratePublishedFilesMaxResults]

Связанные функции: EnumerateUserSubscribedFiles

RemoteStorageEnumerateWorkshopFilesResult_t

Deprecated — Only used with the deprecated RemoteStorage based Workshop API.

Название Тип Описание
m_eResult EResult
m_nResultsReturned int32
m_nTotalResultCount int32
m_rgPublishedFileId PublishedFileId_t[k_unEnumeratePublishedFilesMaxResults]
m_rgScore float[k_unEnumeratePublishedFilesMaxResults]
m_nAppId AppId_t
m_unStartIndex uint32

Связанные функции: EnumeratePublishedWorkshopFiles

RemoteStorageFileReadAsyncComplete_t

Response when reading a file asyncrounously with FileReadAsync.

Название Тип Описание
m_hFileReadAsync SteamAPICall_t Call handle of the async read which was made, must be passed to FileReadAsyncComplete to get the data.
m_eResult EResult The result of the operation.
If the local read was successful this will be k_EResultOK, you can then call FileReadAsyncComplete to get the data.
m_nOffset uint32 Offset into the file this read was at.
m_cubRead uint32 Amount of bytes read — will be the

Связанные функции: FileReadAsync

RemoteStorageFileShareResult_t

Название Тип Описание
m_eResult EResult The result of the operation
m_hFile UGCHandle_t The handle that can be shared with users and features
m_rgchFilename char[k_cchFilenameMax] The name of the file that was shared

Связанные функции: FileShare

RemoteStorageFileWriteAsyncComplete_t

Response when writing a file asyncrounously with FileWriteAsync.

Название Тип Описание
m_eResult EResult The result of the operation.
If the local write was successful then this will be k_EResultOK — any other value likely indicates that the filename is invalid or the available quota would have been exceeded by the requested write. Any attempt to write files that exceed this size will return an EResult of k_EResultInvalidParam. Writing files to the cloud is limited to 100MiB.

Связанные функции: FileWriteAsync

RemoteStorageGetPublishedFileDetailsResult_t

Устарело. Используется только с устаревшим API мастерской, основанном на RemoteStorage.

Название Тип Описание
m_eResult EResult The result of the operation.
m_nPublishedFileId PublishedFileId_t
m_nCreatorAppID AppId_t ID of the app that created this file.
m_nConsumerAppID AppId_t ID of the app that will consume this file.
m_rgchTitle char[k_cchPublishedDocumentTitleMax] title of document
m_rgchDescription char[k_cchPublishedDocumentDescriptionMax] description of document
m_hFile UGCHandle_t The handle of the primary file
m_hPreviewFile UGCHandle_t The handle of the preview file
m_ulSteamIDOwner uint64 Steam ID of the user who created this content.
m_rtimeCreated uint32 time when the published file was created
m_rtimeUpdated uint32 time when the published file was last updated
m_eVisibility ERemoteStoragePublishedFileVisibility
m_bBanned bool
m_rgchTags char[k_cchTagListMax] comma separated list of all tags associated with this file
m_bTagsTruncated bool whether the list of tags was too long to be returned in the provided buffer
m_pchFileName char[k_cchFilenameMax] The name of the primary file
m_nFileSize int32 Size of the primary file
m_nPreviewFileSize int32 Size of the preview file
m_rgchURL char[k_cchPublishedFileURLMax] URL (for a video or a website)
m_eFileType EWorkshopFileType Type of the file
m_bAcceptedForUse bool developer has specifically flagged this item as accepted in the Workshop

Связанные функции: GetPublishedFileDetails

RemoteStorageGetPublishedItemVoteDetailsResult_t

Устарело. Используется только с устаревшим API мастерской, основанном на RemoteStorage.

Название Тип Описание
m_eResult EResult
m_unPublishedFileId PublishedFileId_t
m_nVotesFor int32
m_nVotesAgainst int32
m_nReports int32
m_fScore float

Связанные функции: GetPublishedItemVoteDetails, GetUserPublishedItemVoteDetails

RemoteStorageLocalFileChange_t

If a Steam app is flagged for supporting dynamic Steam Cloud sync, and a sync occurs, this callback will be posted to the app if any local files changed.

RemoteStoragePublishedFileDeleted_t

Deprecated — Only used with the deprecated RemoteStorage based Workshop API.

Название Тип Описание
m_nPublishedFileId PublishedFileId_t ID опубликованного файла
m_nAppID AppId_t ID приложения, использующего этот файл.

RemoteStoragePublishedFileSubscribed_t

Название Тип Описание
m_nPublishedFileId PublishedFileId_t ID опубликованного файла
m_nAppID AppId_t ID приложения, использующего этот файл.

RemoteStoragePublishedFileUnsubscribed_t

Название Тип Описание
m_nPublishedFileId PublishedFileId_t ID опубликованного файла
m_nAppID AppId_t ID приложения, использующего этот файл.

RemoteStoragePublishedFileUpdated_t

Deprecated — Only used with the deprecated RemoteStorage based Workshop API.

Название Тип Описание
m_nPublishedFileId PublishedFileId_t The published file id
m_nAppID AppId_t ID of the app that will consume this file.
m_ulUnused uint64 not used anymore

RemoteStoragePublishFileProgress_t

Deprecated — Only used with the deprecated RemoteStorage based Workshop API.

Название Тип Описание
m_dPercentFile double
m_bPreview bool

Связанные функции: PublishWorkshopFile, PublishVideo

RemoteStoragePublishFileResult_t

Deprecated — Only used with the deprecated RemoteStorage based Workshop API.

Название Тип Описание
m_eResult EResult Результат операции.
m_nPublishedFileId PublishedFileId_t
m_bUserNeedsToAcceptWorkshopLegalAgreement bool

RemoteStorageSetUserPublishedFileActionResult_t

Устарело. Используется только с устаревшим API мастерской, основанном на RemoteStorage.

Название Тип Описание
m_eResult EResult Результат операции.
m_nPublishedFileId PublishedFileId_t The published file id
m_eAction EWorkshopFileAction the action that was attempted

Associated Functions: SetUserPublishedFileAction

RemoteStorageSubscribePublishedFileResult_t

Called when the user has subscribed to a piece of UGC. Result from ISteamUGC::SubscribeItem.

Название Тип Описание
m_eResult EResult Результат операции.
m_nPublishedFileId PublishedFileId_t The workshop item that the user subscribed to.

Associated Functions: SubscribePublishedFile

RemoteStorageUnsubscribePublishedFileResult_t

Called when the user has unsubscribed from a piece of UGC. Result from ISteamUGC::UnsubscribeItem.

Название Тип Описание
m_eResult EResult Результат операции.
m_nPublishedFileId PublishedFileId_t The workshop item that the user unsubscribed from.

Associated Functions: UnsubscribePublishedFile

RemoteStorageUpdatePublishedFileResult_t

Deprecated — Only used with the deprecated RemoteStorage based Workshop API.

Название Тип Описание
m_eResult EResult Результат операции.
m_nPublishedFileId PublishedFileId_t
m_bUserNeedsToAcceptWorkshopLegalAgreement bool

Associated Functions: CommitPublishedFileUpdate

RemoteStorageUpdateUserPublishedItemVoteResult_t

Deprecated — Only used with the deprecated RemoteStorage based Workshop API.

Название Тип Описание
m_eResult EResult Результат операции.
m_nPublishedFileId PublishedFileId_t ID опубликованного файла

Associated Functions: UpdateUserPublishedItemVote

RemoteStorageUserVoteDetails_t

Deprecated — Only used with the deprecated RemoteStorage based Workshop API.

Название Тип Описание
m_eResult EResult Результат операции.
m_nPublishedFileId PublishedFileId_t The published file id
m_eVote EWorkshopVote what the user voted

Структуры

These are structs which functions in ISteamRemoteStorage may return and/or interact with.

SteamParamStringArray_t

Название Type Описание
m_ppStrings const char ** Array of strings.
m_nNumStrings int32 The number of strings that are in [param]m_ppStrings[/param].

Перечисления

These are enums which are defined for use with ISteamRemoteStorage.

ERemoteStorageLocalFileChange

Ways in which a local file may be changed by Steam during the application session. See GetLocalFileChange.

Название Значение Описание
k_ERemoteStorageLocalFileChange_Invalid 0 Unused.
k_ERemoteStorageLocalFileChange_FileUpdated 1 The file contents changed.
k_ERemoteStorageLocalFileChange_FileDeleted 2 The file was deleted.

ERemoteStorageFilePathType

For APIs that may return file paths in different forms. See GetLocalFileChange.

Название Значение Описание
k_ERemoteStorageFilePathType_Invalid 0 Unused.
k_ERemoteStorageFilePathType_Absolute 1 An absolute disk path is provided. This type of path is used for files managed via AutoCloud.
k_ERemoteStorageFilePathType_APIFilename 2 An ISteamRemoteStorage API relative path is provided. This type of path is used for files managed via the ISteamRemoteStorage API methods (FileWrite, FileRead, etc).

ERemoteStoragePlatform

Sync Platforms flags. These can be used with SetSyncPlatforms to restrict a file to a specific OS.

Название Значение Описание
k_ERemoteStoragePlatformNone 0 This file will not be downloaded on any platform.
k_ERemoteStoragePlatformWindows (1

This file will download on Windows.
k_ERemoteStoragePlatformOSX (1

This file will download on macOS.
k_ERemoteStoragePlatformPS3 (1

This file will download on the Playstation 3.
k_ERemoteStoragePlatformLinux (1

This file will download on SteamOS/Linux.
k_ERemoteStoragePlatformReserved2 (1

Reserved.
k_ERemoteStoragePlatformAll 0xffffffff This file will download on every platform. This is the default.

ERemoteStoragePublishedFileVisibility

Possible visibility states that a Workshop item can be in.

Название Значение Описание
k_ERemoteStoragePublishedFileVisibilityPublic 0 Visible to everyone.
k_ERemoteStoragePublishedFileVisibilityFriendsOnly 1 Visible to friends only.
k_ERemoteStoragePublishedFileVisibilityPrivate 2 Only visible to the creator. Setting an item to private is the closest that you can get to deleting a workshop item from the API.
k_ERemoteStoragePublishedFileVisibilityUnlisted 3 Visible to everyone, but will not be returned in any global queries.
Will also not be returned in any user lists unless the caller is the creator or a subscriber.

EUGCReadAction

Possible UGC Read Actions used with UGCRead.

Название Значение Описание
k_EUGCRead_ContinueReadingUntilFinished 0 Keeps the file handle open unless the last byte is read. You can use this when reading large files (over 100MB) in sequential chunks.
If the last byte is read, this will behave the same as k_EUGCRead_Close. Otherwise, it behaves the same as k_EUGCRead_ContinueReading.
This value maintains the same behavior as before the EUGCReadAction parameter was introduced.
k_EUGCRead_ContinueReading 1 Keeps the file handle open. Use this when using UGCRead to seek to different parts of the file.
When you are done seeking around the file, make a final call with k_EUGCRead_Close to close it.
k_EUGCRead_Close 2 Frees the file handle. Use this when you’re done reading the content.
To read the file from Steam again you will need to call UGCDownload again.

EWorkshopEnumerationType

Deprecated — Only used with the deprecated RemoteStorage based Workshop API.

Название Значение Описание
k_EWorkshopEnumerationTypeRankedByVote 0
k_EWorkshopEnumerationTypeRecent 1
k_EWorkshopEnumerationTypeTrending 2
k_EWorkshopEnumerationTypeFavoritesOfFriends 3
k_EWorkshopEnumerationTypeVotedByFriends 4
k_EWorkshopEnumerationTypeContentByFriends 5
k_EWorkshopEnumerationTypeRecentFromFollowedUsers 6

EWorkshopFileAction

Deprecated — Only used with the deprecated RemoteStorage based Workshop API.

Название Значение Описание
k_EWorkshopFileActionPlayed 0 The user has played with or on this item. (e.g. Loaded a weapon or level.)
k_EWorkshopFileActionCompleted 1 The user has completed this item. (e.g. Got to the end of a linear map.)

EWorkshopFileType

The way that a shared file will be shared with the community.

Название Value Описание
k_EWorkshopFileTypeFirst 0 Only used for enumerating.
k_EWorkshopFileTypeCommunity 0 Normal Workshop item that can be subscribed to.
k_EWorkshopFileTypeMicrotransaction 1 Workshop item that is meant to be voted on for the purpose of selling in-game. (See: Curated Workshop)
k_EWorkshopFileTypeCollection 2 A collection of Workshop items.
k_EWorkshopFileTypeArt 3 Artwork.
k_EWorkshopFileTypeVideo 4 External video.
k_EWorkshopFileTypeScreenshot 5 Screenshot.
k_EWorkshopFileTypeGame 6 Unused, used to be for Greenlight game entries
k_EWorkshopFileTypeSoftware 7 Unused, used to be for Greenlight software entries.
k_EWorkshopFileTypeConcept 8 Unused, used to be for Greenlight concepts.
k_EWorkshopFileTypeWebGuide 9 Steam web guide.
k_EWorkshopFileTypeIntegratedGuide 10 Application integrated guide.
k_EWorkshopFileTypeMerch 11 Workshop merchandise meant to be voted on for the purpose of being sold.
k_EWorkshopFileTypeControllerBinding 12 Steam Controller bindings.
k_EWorkshopFileTypeSteamworksAccessInvite 13 Only used internally in Steam.
k_EWorkshopFileTypeSteamVideo 14 Steam video.
k_EWorkshopFileTypeGameManagedItem 15 Managed completely by the game, not the user, and not shown on the web.
k_EWorkshopFileTypeMax 16 Only used for enumerating.

EWorkshopVideoProvider

Deprecated — Only used with the deprecated RemoteStorage based Workshop API.

Название Value Description
k_EWorkshopVideoProviderNone 0 The item has no video.
k_EWorkshopVideoProviderYoutube 1 The item has a Youtube video.

EWorkshopVote

Deprecated — Only used with the deprecated RemoteStorage based Workshop API.

Name Value Description
k_EWorkshopVoteUnvoted 0 The user has not voted.
k_EWorkshopVoteFor 1 The user has voted this item up.
k_EWorkshopVoteAgainst 2 The user has voted this item down.
k_EWorkshopVoteLater 3 The user has chosen to vote later.

Typedefs

These are typedefs which are defined for use with ISteamRemoteStorage.

Name Base type Description
PublishedFileId_t uint64 A unique handle to an individual workshop item.
PublishedFileUpdateHandle_t uint64 Deprecated — Only used with the deprecated RemoteStorage based Workshop API.
UGCFileWriteStreamHandle_t uint64 Handle used when asynchronously writing to Steam Cloud.
UGCHandle_t uint64 A unique handle to a piece of user generated content.

Константы

These are constants which are defined for use with ISteamRemoteStorage.

Name Type Value Description
k_cchFilenameMax uint32 260 The maximum length that a Steam Cloud file path can be.
k_cchPublishedDocumentChangeDescriptionMax uint32 8000 Unused.
k_cchPublishedDocumentDescriptionMax uint32 8000 The maximum size in bytes that a Workshop item description can be.
k_cchPublishedDocumentTitleMax uint32 128 + 1 The maximum size in bytes that a Workshop item title can be.
k_cchPublishedFileURLMax uint32 256 The maximum size in bytes that a Workshop item URL can be.
k_cchTagListMax uint32 1024 + 1 The maximum size in bytes that a Workshop item comma separated tag list can be.
k_PublishedFileIdInvalid PublishedFileId_t 0 An invalid Workshop item handle.
k_PublishedFileUpdateHandleInvalid PublishedFileUpdateHandle_t 0xffffffffffffffffull Deprecated — Only used with the deprecated RemoteStorage based Workshop API.
k_UGCFileStreamHandleInvalid UGCFileWriteStreamHandle_t 0xffffffffffffffffull Returned when an error has occured when using FileWriteStreamOpen.
k_UGCHandleInvalid UGCHandle_t 0xffffffffffffffffull An invalid UGC Handle. This is often returned by functions signifying an error.
k_unEnumeratePublishedFilesMaxResults uint32 50 Deprecated — Only used with the deprecated RemoteStorage based Workshop API.
k_unMaxCloudFileChunkSize uint32 100 * 1024 * 1024 Defines the largest allowed file size for the Steam Cloud.
Cloud files cannot be written in a single chunk over 100MiB and cannot be over 200MiB total.
STEAMREMOTESTORAGE_INTERFACE_VERSION const char * «STEAMREMOTESTORAGE_INTERFACE_VERSION014»

Steamworks — это набор инструментов и служб от Valve, позволяющих настроить и поддерживать игру в Steam.

  • Документация
  • Главная
  • Подготовка к работе
  • Облик в магазине
  • Возможности
  • Финансы
  • Продажи и продвижение
  • SDK Steamworks
  • Лицензирование интернет-кафе
  • SteamVR
  • Материалы
  • SteamVR
  • Программа интернет-кафе Steam
  • Обсуждения Steamworks
  • Видеоруководства по Steamworks
  • Связаться с поддержкой
  • Новости и обновления
  • Блог Steamworks
  • Блог Steam
  • Блог SteamVR
  • Блог Steam Deck

Сообщество Империал: Пиратка / Скачать Mount & Blade 2: Bannerlord — Сообщество Империал

Imperial

В сети так написали:
Для тех у кого Bannerlord.exe не запускается из-за блока файлов
На Win 10 в диске куда установлена игра запускаете PowerShell от имени администратора и прописываете dir «Mount & Blade II Bannerlord*»| Unblock-File
В моем случае это выглядело так PS E:\> dir «Mount & Blade II Bannerlord*»| Unblock-File

Еще от себя. Запуск от имени админисратора. Снять атрибуты только для чтения с папок игры.

  • Imperial

Imperial

Форумчанин

Вот зашел на рустоку и поглядел список файлов.

Imp

1. Скопировать содержимое релиза в любое место на вашем жестком диске.
2. Скопировать содержимое папки Crack в папку с игрой, заменить
3. Установить русификатор (опционально, ссылка в первом сообщении)
4. Запустить игру по пути Mount & Blade II Bannerlord\bin\Win64_Shipping_Client с файла TaleWorlds.MountAndBlade.Launcher.ехе или же (если не запускается) с файла Bannerlord.ехе
5. Если не запускается, то попробовать можно разблокировать фалы по пусти установки игры через PowerShell (запуск от админа).

Пример:
1. в поиске ищем программу PowerShell и запускаем от админа
2. там прописываем строку dir -Path «ваш путь к игре» -Recurse | Unblock-File
3. например: dir -Path «C:\Games\Mount & Blade II Bannerlord» -Recurse | Unblock-File dir -Path «C:\Games\Mount.&.Blade.II.Bannerlord.Steam.Rip-InsaneRamZes\ Mount & Blade II Bannerlord» -Recurse | Unblock-File
4. жмем enter
5. profit

Вот и всё. Всем здоровья и удачи и берегите себя и своих близких.

Sniper Elite 5 — не запускается

Sniper Elite 5 — не запускается

После релиза шутера от третьего лица Sniper Elite 5 у некоторых пользователей не запускается игра. Проверьте один или несколько способов ниже, чтобы устранить проблему.

  • Sniper Elite 5 — гайд по разблокированию оружия
  • Sniper Elite 5 — управление в игре
  • Sniper Elite 5 — гайд по предметам из миссии Атлантический вал
  • Final Fantasy 15 не запускается
  • XCOM 2 War of the Chosen не запускается
  • Мафия 3 не запускается
  • Agents of Mayhem не запускается
  • Call of Duty: Infinite Warfare не запускается
  • Call of Duty WW2 не запускается
  • Grim Dawn: гайд

Проверьте системные требования

Полезно проверить, соответствуете ли игра системным требованиям.

  • ОПЕРАЦИОННЫЕ СИСТЕМЫ: Виндовс 10 64 бит
  • Процессор: Intel Core i5-11600K, 3,9 ГГц или AMD Ryzen 5 5600X, 3,7 ГГц
  • Память: Минимум 12 ГБ оперативной памяти
  • Графика: NVIDIA GeForce GTX 1070, 8 ГБ или AMD Radeon RX 590, 8 ГБ
  • DirectX: Версия 11
  • Сеть: Широкополосное подключение к Интернету
  • Хранилище: 7 ГБ свободного места

Если вы не соответствуете вышеуказанным требованиям, то игра не запустится и может вылететь или вообще не загрузиться.

Обновите пакет Microsoft Visual C++

Все игры включают часть распространяемого игрового кода C++. Проверьте обновление пакета.

Перейдите по следующему пути на вашем ПК:

C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Steamworks Shared\_CommonRedist\vcredist

Вы должны увидеть следующие папки:

2012\vc_redist.x64.exe2013\vc_redist.x64.exe2019\vc_redist.x64.exe

Просто убедитесь, что вы запустили все эти исполняемые файлы, которые присутствуют. (Если у вас разные папки, то запустите файл vc_redist.x64.exe в этих папках)

Наконец, перезагрузите компьютер, чтобы решить проблему.

Обновите драйверы видеокарты

Открываем Диспетчер устройств и переходим к Видеоадаптеры.

Щелкните правой кнопкой мыши активную выделенную графическую карту.

Далее выберите Обновить драйвер > Выберите Автоматический поиск драйверов.

Если доступно обновление, система автоматически загрузит и установит его.

После этого перезагрузите компьютер, чтобы изменения вступили в силу.

Или обновить драйверы с сайта AMD или NVIDIA, в зависимости от вашей видеокарты.

Запустите игру от имени администратора

Многим играм, включая Sniper Elite 5, может потребоваться доступ к дополнительным ресурсам ЦП и, следовательно, потребуются права администратора.

Щелкните правой кнопкой мыши файл ярлыка Sniper Elite 5 exe на вашем ПК.

Fix Sniper Elite 5 не запускается или не загружается на ПК

Теперь выберите Свойство > Нажмите на Совместимость вкладка

Нажми на Запустите эту программу от имени администратора флажок, чтобы отметить его.

Нажмите на ОК чтобы сохранить изменения.

Проверьте целостность файлов игры

Иногда файлы игры могут быть повреждены из-за действия стороннего программного обеспечения, включая антивирусы и антивирусы. А если файлы игры были повреждены, то игра либо не загружается, либо самопроизвольно вылетает. Но хорошо то, что вы можете легко решить эту проблему, проверив целостность файлов вашей игры.

Запускаем Steam> Нажимаем на Библиотека. Щелкните правой кнопкой мыши Sniper Elite 5 в списке установленных игр.

Fix Sniper Elite 5 не запускается или не загружается на ПК

Теперь нажимаем на Характеристики > Переходим к Локальные файлы.

Нажимаем на Проверка целостности игровых файлов.

Вам придется дождаться завершения процесса. После этого просто перезагрузите компьютер.

Обновите DirectX

Перейдите по указанному ниже пути к папке.

C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Steamworks Shared\_CommonRedist\DirectX

Далее запустите DXSETUP.exe файл для переустановки/обновления DirectX.

После этого перезагрузите компьютер, чтобы изменения вступили в силу.

Отключите оверлейные приложения

По словам некоторых игроков игроков, отключение оверлейных приложений, таких как Xbox, Discord или любых других, на компьютере с Windows помогло им решить проблему с запуском игры.

Проверьте наличие обновлений Windows

Нажимать Windows + I, чтобы открыть Параметры Windows.

Далее нажмите на Обновление и безопасность > Выбрать Проверить наличие обновлений в разделе Центр обновления Windows.

Если доступно обновление, выберите Загрузить и установить.

Отключите антивирус и брандмауэр на время игры

Антивирус и брандмауэр может нарушить процесс запуска игры.

  1. Нажми на Windows + I > Тип Панель управления и щелкните по нему.
  2. Выберите Обновление и безопасность > Нажмите на Безопасность Windows.
  3. Выберите Защита от вирусов и угроз и Брандмауэр защита сети и нажмите отключить.

Если вы используете установленный антивирус, отключите его вручную.

Запустите игру в оконном режиме

Щелкните на правой кнопкой мыши на ярлыке игры > выберите свойство > и режим окна.

Закройте фоновые процессы

Нажмите Ctrl + Shift + Del, и выберите Диспетчер задач.

На вкладке Процессы > Выберите процесс, который хотите закрыть.

После чего нажмите Завершить задачу. Обязательно выполняйте шаги для каждой задачи отдельно.

Установите игру в новый каталог

Если ни один из методов вам не помог, попробуйте переустановить игру Sniper Elite 5 в новый каталог. Иногда это помогает полностью решить проблему.

Не запускается game pass

Запустите игру от имени администратора. Указано выше.

Посмотри еще

  • Sniper Elite 5 — гайд по разблокированию оружия
  • Sniper Elite 5 — управление в игре
  • Sniper Elite 5 — гайд по предметам из миссии Атлантический вал
  • Final Fantasy 15 не запускается
  • XCOM 2 War of the Chosen не запускается
  • Мафия 3 не запускается
  • Agents of Mayhem не запускается
  • Call of Duty: Infinite Warfare не запускается
  • Call of Duty WW2 не запускается
  • Grim Dawn: гайд

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *